Ofte stilte spørsmål

Klikk deg frem til svaret i menyen

Abonnement

Hvordan avslutte mitt kundeforhold?

Våre abonnement har 3 måneders oppsigelsesfrist. Send oss en skriftlig oppsigelse via epost, så sender vi en sluttfaktura så snart løpetiden er ute.

Hvordan oppgradere mitt abonnement fra Standard til Proff?

For å oppgradere ditt abonnement kan benytte gjøre dette online ved å benytte 'endreskjemaet', eller du kan kontakte oss via kontaktsiden.

Faktura

Jeg har ikke mottatt noen faktura fra dere?

Vi sender normalt ut elektronisk faktura hvert kvartal. Fakturaen sendes som en PDF til eposten som er registrert på kontrakten. Dersom du ikke har mottatt noen faktura står du selv ansvarlig for å opplyse oss om dette. Ta kontakt med oss via kontaktskjemaet om du ønsker faktura per post.

Hvordan utregner dere mine utgifter på fakturaen?

Månedlig abonnementsavgift blir fakturert forskuddsvis, mens SMS trafikken blir beregnet etterskuddsvis. Vi tar forbehold om at vi kan sende ut a-konto faktura, og/eller beregne sms trafikk forskuddsvis, dersom sms trafikken er stor.

Jeg får ikke åpnet fakturaen dere har sendt meg per epost.

Vi sender ut elektronisk faktura i PDF format. For å åpne PDF filer må du laste ned gratisprogrammet Acrobat Reader som du finner her www.adobe.com. Klarer du fortsatt ikke åpne dokumentet, bør du lagre vedlegget som vi har sendt deg lokalt på maskinen. Høyreklikk på vedlegget og velg: "save as/lagre som" til f.eks skrivebordet ditt. Alternativt velg "Save attachements/lagre vedlegg" på Fil-menyen. Deretter skal du klare å åpne vedlegget. Om ikke dette hjelper, så ta kontakt igjen med oss per epost.

Betaler jeg for alle meldingene jeg sender ut?

Nei, meldinger som får status "Melding feilet" blir ikke belastet. Innkommende meldinger er heller ikke kostnadsbelagt.

Teknisk

Jeg får ikke logget på min konto?

Pling støtter i all hovedsak Internet Explorer, har du andre nettlesere har vi ingen support på dette og innloggingsproblemer relatert til dette. Har du mistet brukernavn/passordet, så ta kontakt med oss. Vi sender deretter ut nytt brukernavn/passord til mobilnummeret som er oppgitt på kontrakten. Vår webleverandør garanterer forøvrig 99,5 prosent oppetid.